layout & pre press

Van het "simpele" visitekaartje tot de complete bedrijfspresentatie.

LAYOUT

Een van de belangrijkste taken van een lay-out of CI (corporate identity) is het bedrijf en het merk aan de buitenwereld te presenteren. Deze lay-out wordt snel door het menselijk oog waargenomen, herkend en automatisch geassocieerd met het bedrijf wanneer het opnieuw wordt gezien. De juiste kleuren, patronen en lettertypes zijn belangrijk. De ontwerper weet wat het beste bij wat past. Met hem kunt u de juiste indeling maken.

Het ontwerp van de Layout of het logo kan staan voor het hele bedrijf of voor een specifieke productgroep. In beide gevallen nemen de Layout en het logo-ontwerp de taak van visuele voorstelling op zich. De Layout of het logo-ontwerp trekt onmiddellijk de aandacht van de kijker of potentiële klant en creëert zo een eerste associatie.

Wij werken met interne grafische ontwerpers en layouters, alsook met externe collega's op het gebied van "grafische vormgeving". En wij zijn ook uw aanspreekpunt voor uw fotografisch werk, bijvoorbeeld voor productpresentaties. Ons spectrum strekt zich uit van het "eenvoudige" visitekaartje tot de complete bedrijfspresentatie.

PRE PRESS

Prepress, ook bekend als drukvoorbereiding, is een deelproces in industrieel drukwerk en heeft de vroegere term reproductietechnologie vervangen.

Het is een samenvatting van alle processen die aan het drukken voorafgaan, zoals scannen, gegevensvoorbereiding, retoucheren of beeldbewerking, opmaak, impositie, computer to film of CTF, en tegenwoordig, afhankelijk van het drukprocédé, plaatbelichting of computer to plate (CTP) bij offsetdruk en elektromechanische of lasergravure van de drukcilinder bij diepdruk. Het doel is hier een drukvorm te creëren voor het overeenkomstige drukprocédé.

De taak van prepress is het combineren van tekst, afbeeldingen en grafieken tot artwork en het drukklaar maken ervan. Gegevens die afkomstig zijn van reclamebureaus, uitgevers of rechtstreeks van de klant, worden op de computer omgezet in afdrukbare gegevens voor het drukproces. Vroeger was het eindproduct meestal een film of een PostScript-bestand, tegenwoordig is het overwegend een PDF-bestand.